Salátafüggő

Zöldlét, meg amit akartok

Nordic walking: egy egyre népszerűbb mozgásforma mindenkinek

2018. december 25. 10:00 - Doz

nordic-walking-1.jpg

A nordic walking a gyaloglással rokon mozgásforma, amely egész testünket átmozgatja. A lényege az, hogy a gyaloglást speciális technikával végezzük, miközben a kezünkben lévő egy-egy bottal az előrehaladásunkat segítő erőt fejtünk ki.

Mi a haszna?

A nordic walking űzése közben nem csak lábaink, hanem felsőtestünk is aktívan részt vesz a mozgás folyamatában. A Wikipedia szerint a technika jó hatással van a kar- és vállizomzatra, a széles hátizomra, a hasizomra, a gerinc körüli és egyéb magizomzatra, továbbá a keringési rendszeredre is. Mivel nem csak lábaidat, hanem a felsőtestedet is használnod kell a mozgáshoz, így az energiafelhasználás sokkal magasabb lesz, míg az egy-egy szervcsoportra ható terhelés összességében véve kisebb lesz.

 Továbbá oldja a befeszült, megmerevedt izmokat, a légzésed is javul tőle, plusz a szervezeted tápanyag-ellátásának egyensúlyát is segíti.

Mi a nordic walking technikája? Mi kell hozzá?

A következő videóban egy hölgy négy lépésben magyarázza el a nordic walking alaptechnikáját. A megfelelő technika megtanulásában és a szükséges bot kiválasztásában lehet, hogy szakemberre lesz szükséged.

A nordic walking alapjában véve bárhol űzhető, legyen szó városról vagy természetről, de természetesen vannak speciálisan erre a mozgásformára szabott, kijelölt útvonalak is. Ezekből például Bükfürdő közelében is találhatsz kettő.

A hölgy azt is említi, hogy egy átlagembernek heti 2-3 30 perces nordic walking edzés elegendő. (Mivel azért elég megterhelő tud lenni ez a mozgásforma.)

A videó öt része:

  1. hosszabb lépések, sarok először, majd szép átlendítés
  2. a bot felcsatolása a kezedre (így nem kell szorítanod használat közben)
  3. a botok magad után húzása helyes járás közben
  4. a bot helyes leszúrása (ritmusos és elhelyezés)
  5. a karok és lábak mozgásának összehangolása

Kinek ajánlott?

A nordic walking egyik előnye, hogy gyakorlatilag bárki végezheti, legyen szó profi sportolóról vagy nyugdíjasról. Sőt, gyakran ajánlják nyak- és hátfájdalommal küzdők, túlsúlyosok és idősebbek részére is, mivel a megfelelő technikát alkalmazva nagyban javítani tudnak fizikai állapotukon.

Mivel egyre népszerűbb sportról van szó, társas programként sem utolsó. Az egyik leírás azt is említette, hogy a nordic walking közben előjöhet a runner’s high is, ami az éppen eléggé megterhelő futás közben jelentkező eufórikus érzés.

nordic-walking-2.jpg

---

Képek: [link] és [link]

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://salatafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr1414504932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.